تازه ها
عضویت در خبرنامه

12341

آمار سایت
  • بازدید امروز: 2022
  • بازدید دیروز: 1164
  • بازدید هفته: 10252
  • کل بازدیدها: 1046588

فاکتورهای موفقیت یک ورزشکار در عوامل مختلفی خلاصه میشوند، اما اساسی ترین اون ها تعهد و انسجام فکری و در کنار این ها قدرت عملکردی(functional strength  ) تغذیه و ریکاوری هست که مجموعا مانع رخ دادن آسیب های پایدار در یک ورزشکار میشن و اجازه میدهند ورزشکار در سطح حرفه ای و به شکل مداوم و پایداری بدرخشد.

شما به عنوان یک قهرمان حرفه ای نمی توانید به جلسه بعدی تمرین یا راند بعدی مسابقه تان فکر کنید،  مگر اینکه این سه مهم رو در اولویت بگذارید.

در این مجال کوتاه به بحث در خصوص وان یخ و اهمیت ان در ریکاوری می پردازیم:

به شکل علمی به اثبات رسیده که سرما درمانی قادر است مانع گسترش آسیب های میکروسکوپی به فیبرهای عضلانی درطی بوت های ورزش های شدید و تکرار شونده بشود، چرا که انقباض عروق در تماس با سرما مانع تولید واسطه های التهابی و تخریب بافتی پیامد اون میشود.

سپس وقتی دمای بافت به حالت عادی میرسد و جریان خون برقرار میشود، چون مرحله تولید و ترشح سایتوکاین های بافت تخریب شده به وسیله سرما بای پس شده روند ترمیم تعجیل و شتاب قابل توجهی پیدا میکند.

تحقیقات ثابت کرده غوطه وری عضلات در آب یخ مفید تر از گذاشتن یخ به شکل موضعی صرفا بر روی عضله آسیب دیده بوده است. اما مثل هر کار دیگری یکسری بایدها و نباید ها در این خصوص وجود داره که باید مورد توجه قرار بگیرد که در قسمت بعد به تفکیک درباره ی این باید و نباید ها توضیح خواهیم داد.

دکتر سارا کاویانی،  پزشک متخصص پزشکی ورزشی مرکز پزشکی فیفا در ایران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ هشت = 12

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

خرید vpn