تازه ها
عضویت در خبرنامه

12341

آمار سایت
  • بازدید امروز: 157
  • بازدید دیروز: 672
  • بازدید هفته: 3692
  • کل بازدیدها: 2760173

Untitledآشنائی با فیزیولوزی  در فوتبال مدرن اهمیت زیادی دارد.

در اینجا بخش هایی از کتاب فیزیولوژی فوتبال (کاربردی) را برای شما اورده که در اخر مطلب می توانید متن کامل این کتاب کاربدی آنرادانلودنمائید.

به طور میانگین  هر تیم در هر بازی حدودآ ۲۴۰ بار مالکیت توپ را به دست می آورد و از هر ۱۸۰ موقعیت یک گل به ثمر می رسد.

-بازیکن  حرفه ای در هر بازی حدود ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر می دود (دویدن – پریدن-  راه رفتن) .

-در فوتبالیست ها سطح کلیکوژن پیش از بازی از بیشتر  رشته ها کم تر است .در نیمه اول تخلیه گلیکوژن صورت می گیرد . ورزشکاران فوتبالیست بازی را در حالت تقریبآ خالی از وجود گلیکوژن عضلانی به پایان می رسانند . حدودآ ۶۷ درصد گلیکوژن  عضلانی در نیمه نخست استفاده می شود.

- در آب و هوای معتدل ۱ تا ۵/۲ کیلوگرم آب(در فوتبال) از وزن کم می شود.

- خستگی در فوتبال= کاهش کارایی ناشی از ناتوانی در ادامه فعالیت  یا افت مقدار کار در پایان یک بازی .

-کمبود گلیکوژن ذخیره در عضلات بر دوهای سرعتی تاثیر فاحش تری دارد .

- هیپوکسی ( کاهش قند خون ) یکی از عوامل اصلی خستگی در برخی از بازیکنان است .

- مقدار بیشنه کربوهیدرات تقریبآ ۱۲۰گرم در ساعت است .

-شکل مطلوب  مصرف  نو شیدنی ۲۰۰ میلی لیتر از محلول ۵ تا ۱۰ درصدی کربو هیدراتی –الکترولیکی بلافاصله پیش از مسابقه  و ۱۲۰۰ میلی لیتر  از همان محلول در ساعت ، در فواصل معین در سرتا سر مسابقه نوشیده شود .

- هوای گرم و مرطوب مایعات رقیق تر با محتوای کربوهیدرات کم (حداکثر ۵ درصد).

- کربوهیدرات (نان- غلات –ماکارونی –برنج –سیب زمینی- میوه ها و سبزیجات)

- آمادگی در  فوتبال =  آمادگی جسمانی ، فیزیولوژی ،مهارتی ، حرکتی، روانی .

-  در شروع تمرین  ATP ، کراتین فسفات و گلیکوژن برای سوختن در عضله به کار می رود .

-  به طور شهودی و غیر مستدل به نظر می رسد هرچه استقامت  بیشتر باشد کار انجام شده و فرصت گل به ویژه در نیمه دوم بیشتر می شود .

- تارهای عضلانی FT سرعتی و ST هوازی تقسیم می شود که در بین پستهای مختلف(دروازه بان- مدافع کناری – مدافع وسط و….) مختلف و متفاوت است .

- تقسیم بندی تمرین توسط بنگسبو= تمرینهای هوازی ،بی هوازی قدرتی  و انعطاف پذیری .

- سن  ملاک  نامناسبی برای تعیین شماره جلسات تمرینی است زیرا  چنانکه می دانید ممکن است تفاوت های بسیاری در رشد جسمانی نوجوانان مختلف در دوره بلوغ  وجود داشته باشد .

-تمرین با وزنه نتیجه مطلوبی در کاهش مصدومیت ها و تحمل فشار در بازی و درگیری ها دارد اما در افزایش مهارت های فوتبال  نقش چشم گیری ایفا نمی کند .

- تحقیقات نشان  می دهد = دروازه بانها توان هوازی کمتری نسبت به پستهای دیگر دارند .

فيزيولوژي فوتبال (كاربردي)
1.35 MB
:اندازه فایل
1392 بار
: ها دریافت
فيزيولوژي فوتبال (كاربردي)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 − یک =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>